آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ ازردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد خسارات ناشی از بارش‌های اخیر در خراسان‌رضوی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است انفجار شدید ساختمان مسکونی در خیابان قائم احمدآباد مشهد + فیلم و جزئیات (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات سرباز ماهر در چند روز آینده + جزئیات و شرایط مورد نیاز مشمولان هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود سامانه بارشی به کشور طی امشب (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد، نیازمند تجلی بیشتر مظاهر اسلامی
سرخط خبرها

۲ باغ‌وحش و ۴ باغ پرندگان به‌دلیل نداشتن استانداردهای لازم، جمع‌آوری می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۰۳۷۲
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
۲ باغ‌وحش و ۴ باغ پرندگان به‌دلیل نداشتن استانداردهای لازم، جمع‌آوری می‌شود
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به بازبینی استاندارد‌های باغ‌وحش‌ها، یک باغ وحش پلمب شده و ۲ باغ‌وحش هم در حال جمع‌آوری است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن اکبری اظهار داشت: ۲۵ باغ وحش در کشور وجود دارد؛ هر چند ایرادات زیادی بر آن‌ها داریم و همواره مشکلاتی دارند، اما به هر حال مکان‌هایی برای حفظ ذخایر ژنی حیات وحش هستند که باید ساماندهی شوند. بر این اساس سال گذشته جلساتی در این باره برگزار کردیم و بر این اساس تمام باغ وحش‌ها رتبه بندی شد.

وی اظهارداشت: امیدواریم رتبه بندی‌ها منجر به این شود که باغ وحش‌ها به سمت استاندارد شدن پیش روند و به مراکزی تبدیل شوند که هم کار اقتصادی و هم تفریحی انجام دهند و در کنار آن به حفاظت از حیات وحش نیز کمک کنند.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: همچنین ۱۸ واحد باغ پرندگان در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴ واحد در حال جمع آوری و تعطیلی است و ۱۴ واحد هم فعال است.

وی درباره علت تعطیلی این مراکز گفت: وقتی که باغ وحش‌ها رتبه‌بندی شدند باید بتوانند خودشان را با استاندارد‌های تعریف شده هماهنگ کنند، از این رو برخی از این مراکز نتوانستند خود را با این استاندارد‌ها تطبیق دهند. بنابراین برخی یا به علت اخطار‌های سازمان حفاظت محیط زیست و برخی هم به علت یک سری مسائل خودشان، ترجیح دادند که تعطیل شوند.

اکبری درباره سرنوشت گونه‌های باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری حیوانات اظهار داشت: برخی از گونه‌ها ممکن است امانت باشند که در این صورت به صاحبان اصلی پس داده می‌شوند و سایر حیوانات نیز با هماهنگی با نهاد‌های مرتبط به واحد‌های دیگر فروخته می‌شوند.

وی گفت: علاوه بر باغ وحش‌ها و باغ پرندگان، ۳۴ مرکز نگهداری حیوانات نیز در کشور فعال است که بیشتر شامل مراکزی هستند که در پارک‌های داخل شهر‌ها نگهداری می‌شوند و از ابتدا مجوزشان باغ وحش یا باغ پرندگان نبوده اما برای اینکه ساماندهی و مدیریت شوند در قالب مراکز نگهداری آن‌ها را رصد می‌کنیم.

اکبری اظهار داشت: با توجه به ساماندهی باغ وحش‌ها و این مراکز از سال گذشته موظف شدند تا در سامانه جامع محیط زیست ثبت نام کنند تا بتوانیم آن‌ها را به خوبی رصد کنیم تا نظارت بهتری بر این مراکز داشته باشیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->